Co to jest reduktor stożkowo walcowy?
Reduktor stożkowo walcowy to trzystopniowa skrzynia zębata redukcyjna, gdzie są zamontowane dwa stopie redukcji walcowe i jeden stopień stożkowy. Stopnie redukcyjne są ułożyskowane i posadowione w korpusie. Korpus jest szczelną zamkniętą przestrzenią konstrukcyjną z olejem przekładniowym. Wał wejściowy względem wału wyjściowego jest ułożony pod kątem 90°
Co to jest motoreduktor stożkowo walcowy?
Motoreduktor stożkowo walcowy to napęd maszyn z własnym silnikiem elektrycznym i reduktorem stożkowo walcowym o osiach ułożonych prostopadle.
Motoreduktory i reduktory stożkowo walcowe serii CK Cidepa o osiach prostopadłych z uwagi na swoje właściwości montażowe oraz montażowe są oznaczone różne. Występują dwa rodzaje korpusów reduktora stożkowo walcowego. Jeden z nich to łapowy a drugi w standardzie posiada otwory gwintowane wokół wału wolnoobrotowego z obu stron - tzw pendular. Do korpusu z wykonaniem pendular (mały kołnierz z gwintowanymi otworami wokół wału wolnoobrotowego z obu stron) można dokręcić duży kołnierz mocujący. Pomiędzy duży kołnierz mocujący a korpus reduktora stożkowo walcowego jest potrzebny i jest używany pierścień centrujący.
Motoreduktory stożkowo walcowe Cidepa:
CKM - motoreduktor stożkowo walcowy - mocowanie za łapy,
CKMB - motoreduktor stożkowo walcowy mocowanie za duży kołnierz mocujący,
CKMP - motoreduktor stożkowo walcowy mocowanie za mały kołnierz (gwinty w korpusie wokół wału drążonego -pendular).
Reduktory stożkowo walcowe Cidepa:
CKMS - reduktor stożkowo walcowy mocowanie za łapy z kołnierzem IEC B5 pod silnik elektryczny kołnierzowy,
CKE - reduktor stożkowo walcowy mocowanie za łapy z wałem wejściowym pełnym,
CKMBS - reduktor stożkowo walcowy mocowanie za duży kołnierz z kołnierzem IEC B5 pod silnik elektryczny,
CKBE - reduktor stożkowo walcowy mocowanie za duży kołnierz wraz z wałem wejściowym pełnym,
CKMPS - reduktor stożkowo walcowy mocowanie za mały kołnierz (gwinty w korpusie wokół wału drążonego -pendular) wraz z kołnierzem IBC B5 pod silnik elektryczny,
CKPE - reduktor stożkowo walcowy mocowanie za mały kołnierz (gwinty w korpusie wokół wału drążonego -pendular) wraz z wałem wejściowym pełnym.
Reduktor stożkowo walcowy a wyposażenie dodatkowe wał pełen i kołnierz mocujący:
Wał wyjściowy wolnoobrotowy w wersji standardowej reduktorów stożkowo walcowych występuje zawsze jako wał drążony. Natomiast jeśli aplikacja wymaga wału pełnego, można taki wał pełen dokupić jako oddzielne wyposażenie. Również występuje możliwość wykonania wału pełnego do motoreduktora stożkowo walcowego według własnych potrzeb już istniejącej aplikacji. Duże kołnierze mocujące do maszyny są dokręcane i odkręcane. Pomiędzy korpusem reduktora stożkowo walcowego a kołnierzem mocującym występuje pierścień centrujący. Każdy we własnym zakresie może dorobić własny kołnierz mocujący czy wał pełen a wtedy uzyska motoreduktor stożkowo walcowy z wałem pełnym i kołnierzem mocującym wg własnych potrzeb.
Reduktor stożkowo walcowy CKM a typoszereg:
Rozmiary reduktora stożkowo walcowego CKM: 27; 37; 47; 57; 67; 77; 87; 97; 107; 127
Przełożenie: od 3 do 275
Moc silnika elektrycznego na wejściu przy 1500 obr/min: od 0,12 do 30 kW
Przyłączenie silnika: kołnierz IEC B5 lub wał wejściowy pełen
Mocowanie: łapy, duży kołnierz, mały kołnierz, wał drążony, ramię reakcyjne lub ramię podstawy
Większe motoreduktory CKM lub inny układ w opracowaniu na zapytanie.
Motoreduktor - reduktor stożkowo walcowy a wykonanie korpusówi CKM Cidepa:
- żeliwne: 37; 47; 57; 67; 77; 87; 97; 107; 127 (wszystkie korpusy żeliwne)
Korpusy wykonane z żeliwa to duża sztywność konstrukcji a tym samym podwyższona żywotność motoreduktorów stożkowo walcowych o osiach prostopadłych
Silnik elektryczny z reduktorem stożkowo walcowym CKMS lub CKMBS czy CKMPS to motoreduktor stożkowo walcowy CKM Cidepa.