Przekładnia ślimakowa - Przekładnie ślimakowe
Przekładnia ślimakowa z korpusem żeliwnym lub aluminiowym
Przekładnia ślimakowa: korpus aluminiowy: KM, Przekładnie ślimakowe: korpusy żeliwne: MQ MF SM
Przekładnie ślimakowe Cidepa w całości są produkowane w Europie w oparciu o europejskie normy i rozwiązania techniczne łącznie z programami obliczeniowymi i najwyższej klasy obrabiarkami CNC. Producent Cidepa-Sincron dokłada wszelkich starań w jakości produkowanych przez siebie przekładni ślimakowych. Producent przekładni ślimakowych Cidepa stosuje w swoich rozwiązaniach konstrukcyjnych przekładni ślimakowych korpusy z aluminium i z żeliwa. Fabryka posiada własną odlewnię żeliwa. Dzięki takiej możliwości może stosować różne korpusy w przekładniach ślimakowych oraz różne rozwiązanie konstrukcyjne. Takie rozwiązania konstrukcyjne służą klientowi - użytkownikowi przekładni ślimakowych Cidepa. Są bardzo wygodne i uniwersalne przy konstruowaniu maszyn i urządzeń.
Przekładnie ślimakowe marki Cidepa do propozycja szerokiej palety rozwiązań pod względem:
- przełożenia pojedynczego aż do 1:100,
- kilku zespolonych przekładni ślimakowych dla uzyskania bardzo dużych przełożeń 1:1000 i bardzo małych obrotów wyjściowych,
- zespolenie przekładni ślimakowej z przekładnią walcową,
- różnych wielkości gabarytowych dla przeniesienia różnnej wielokość mocy i odpowiedniego transmitowania momentów obrotowych,
- wyposażenia w wały pełne jedno-stronne lub dwu-stronne,
- różnej wielkości wały zdawcze drążone odpowiednio duże do wielkości mechanicznej przekładni ślimakowej,
- możliwość wykonania wału drążonego lub pełnego pod indywidualne zapotrzebowanie klienta - do uzgodnienia,
- wyposażenia dodatkowego w ramię reakcyjne dla posadowienia przekładni ślimakowej w sposób "pływający" (duże odciążenie z naprężeń łożysk w przekładni - zaleta)
- różnej wielkości kołnierze mocujące boczne do konstrukcji maszyny - uniwersalność stosowania,
- wyposażenia na stronie wejściowej do przekładni ślimakowej kołnierzy B14 lub B5 mocujące silniki elektryczne nowe i używane,
dzięki tak dużej wszechstronności można zaspokoić wiele wymagających aplikacji i oczekiwań klienta. Istnieje możliwość wyposażenia przekładni ślimakowej w silnik elektryczny przy zamówieniu - do ustalenia z klientem, czyli możliwy zakup gdzie w jednym zamówieniu jest przekładnia ślimakowa z silnikiem.
Przekładnie ślimakowe w korpusach aluminiowych są tańsze w produkcji i w zakupie z tym, że cechują się mniejszą sztywnością. Natomiast korpusy żeliwne przekładni ślimakowych Cidepa są zdecydowanie wytrzymalsze konstrukcyjnie niż z aluminium. Przekładnie ślimakowa serii MQ i MF są standardowymi rozwiązaniami przekładni ślimakowych w korpusach żeliwnych. Najbardziej sztywną konstrukcją w przekładniach ślimakowych Cidepa są korpusy SM - żeliwne. Przekładnie ślimakowe SM używa się zdecydowanie w uzasadnionych warunkach, gdzie są odpowiednio większe wymagania co do sztywności korpusu czy odporności antykorozyjnej na czynniki zewnętrze użyte w produkcji czy ze względu na samo środowisko.
Samohamowność a odwracalność przekładni ślimakowych Cidepa.
W zależności od wielkości mechanicznej przekładni ślimakowej a zastosowanego w niej przełożenia, przekładnia ślimakowa może osiągać trzy stany w zależności od przyłożonych momentów obrotowych:
- odwracalne,
- pół odwaracalne,
- samohamowne.
Samohamowność przekładni ślimakowej zazwyczaj nie umożliwia obracania wału wolnoobrotowego od strony zdawczej i brak konieczności stosowania dodatkowego hamulca. To należy potwierdzić w prototypie maszyny aby potwierdzić jako czynnik wystarczający. Analogicznie jest z odwracalnością z tym, że można dokonać obrotu wałem wolnoobrotowym przekładni ślimakowej - występuje możliwy tzw. ruch rewersyjny. Co do pół - odwracalności przekładni ślimakowych to zależne jest od przyłożonych momentów obrotowych - co należy sprawdzić w prototypie maszyny podczas budowy aby się upewnić co do ostatecznego rezultatu i założonych potrzeb konstrukcyjnych i eksploatacyjnych.
Przekładnia ślimakowa Cidepa posiada swoją gwarantowaną jakość, do czego już się przekonało wielu naszych klientów eksploatując je w swoich fabrykach czy firmach z dużym sukcesem.
Przekładnia ślimakowa w korpusie żeliwnym lub z aluminium do dedykowanych aplikacji napędowych.
Co to jest przekładnia ślimakowa?
Przekładnia ślimakowa to: zespół kół zębatych zazębionych z sobą. Ślimak w przekładni ślimakowej zazębiony z ślimacznicą. Ślimak i ślimacznica w korpusie przekładni ślimakowej osadzone i podparte przez ułożyskowanie. Przekładnia ślimakowa to część motoreduktora ślimakowego w całość przełożenia ślimak-ślimacznica z łożyskami i wałami w korpusie - uszczelniona i zalana olejem długo-żywotnym.
Przekładnia ślimakowa Cidepa wykazane różnice i zbieżności:
KM - Przekładnie ślimakowe KM w korpusach z aluminium jako standardowe międzynarodowe rozwiązanie konstrukcyjne.
MQ - Przekładnie ślimakowe MQ w korpusach z żeliwa jako gabarytowe montażowe zamienniki 1:1 przekładni ślimakowych KM(korpus alu.).
MF - Przekładnie ślimakowe MF w korpusach z żeliwa jako zamienniki gabarytowe innych przekładni europejskich i poza europejskich.
MF - Przekładnie ślimakowe MF zaprojektowane w bardzo sztywnych korpusach z żeliwa jako specjalistyczne jednostki napędowe do ciężkich prac.
Czy już używasz znane i cenione przekładnie ślimakowe Cidepa?
Czy potrzebujesz w swoich maszynach przekładni ślimakowych o sprawdzonej jakości technicznej i konstrukcyjnej?
Zamów! Przekładnia ślimakowa Cidepa gwarancją wysokiej jakości - produkcja w Europie.
Przekładnie ślimakowe Cidepa to europejska produkcja z nadzorem procesów produkcyjnych.
Krótkie terminy produkcyjne - w fabryce 3 dni robocze czy w Technical z półki - z magazynu!
Sprawdź nas i oferowane przekładnie ślimakowe! Inni już to zrobili - są zadowoleni z eksploatacji w swoich fabrykach i zakładach pracy.
Przekładnia ślimakowa Cidepa o wielu różnych przełożeniach.
Klasyczne przekladnie slimakowe KM oraz MQ posiadają standardowe przełożenie co gwarantuje bardzo dużą zamienność z innymi przekładniami ślimakowymi innych marek. Korpusy przekładni ślimakowej o tych samych wymiarach montażowych. Przekladnie slimakowe Cidepa to europejska produkcja i gwarancja wysokiej jakości.
Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa a standardowe przełożenia z kołnierzami mocującymi silnik elektryczny:
- przekładnia ślimakowa 1 7,5 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 10 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 15 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 20 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 30 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 40 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 50 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 60 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 80 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 100 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 200 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
Każda przekładnia ślimakowa KM i MQ Cidepa posiada zawsze w swoim rozwiązaniu sprzęgło złączne z silnikiem elektrycznym wg normy IEC. Kołnierze IEC B5 lub B14 są odpowiednie do przyłączenia silnika elektrycznego. Dzięki takiemu rozwiązaniu konstrukcyjnemu przekładnia ślimakowa jest połączona w sposób trwały i łatwy do zrealizowania montażu i demontażu.
Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa w korpusach ślimakowych to uniwersalne jednostki transmisji mocy. Przekładnia ślimakowa z silnikiem elektrycznym to klasyczny motoreduktor ślimakowy do napędu maszyn. Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa właśnie dzięki kołnierzom B5 i B14 mają wyjątkowe łatwe sprzęgło do silnika elektrycznego kołnierzowego. Dzięki różnym wielkościom przekładni ślimakowych i różnym przełożeniom oraz różnym IEC można otrzymać bardzo dużą ilość różnych motoreduktorów ślimakowych. Tak zestawiony moto reduktor ślimakowy czyli silnik z przekładnią ślimakową 230v czy 400V to motoreduktor ślimakowy. Takie rozwiązanie konstrukcyjne przekładni ślimakowej KM Cidepa daje różnorodne moce i prędkości obrotowe motoreduktora ślimakowego.
Pierwsza mała przekładnia ślimakowa KM Cidepa to rozmiar 30. Rozmiar przekładni ślimakwej 30 mówi nam gdzie znajduje się ślimak w przekładni ślimakowej względem ślimacznicy. Rozmiar 30 jest rozstawem osi ślimaka a ślimacznicy w przekładni ślimakowej.
Największa przekładnia ślimakowa KM Cidepa to rozmiar 105. Rozmiar 105 jest analogiczny do 30 - ślimak a ślimacznica.
Przekładnia ślimakowa i zastosowanie:
Zastosowanie przekładni ślimakowej w obudowie zalanej olejem może być różnorodne i szerokie. Przekładnia ślimakowa może służyć jako reduktor ślimakowy do redukcji zadanej prędkości obrotowej na wejściu o stopień przełożenia. Zastosowanie przekładni ślimakowych zespolonych z silnikiem elektrycznym może mieć zastosowanie w napędach maszyn i urządzeń jako motoreduktor ślimakowy. Zespolony silnik elektryczny z przekładnią ślimakową znajduje zastosowanie w napędach:
- przenośników taśmowych
- mieszadeł
- maszyn w przemyśle spożywczym
- podnośnikach
- walcarkach
- zwijarkach
- małych młynach
- urządzeniach małej gastronomii
- napęd stołu
- napęd śruby
- napęd podajnika ślimakowego
- i w wielu innych w zależności od potrzeb i możliwości zastosowania przekładni ślimakowej jako element napędu czy transmisji mocy i obrotów oraz zastosowanie przekładni ślimakowej do redukcji obrotów i podwyższenia momentów obrotowych Nm.
Przekładnie ślimakowe z silnikiem elektrycznym są to uniwersalne napędy o wielorakim zastosowaniu do maszyn i urządzeń zarówno w przemyśle jak i rolnictwie. Zastosowanie przekładni ślimakowej może być w różnych pozycjach montażowych. W zależności od wyposażenia przekładni ślimakowej w korek oddechu lub bez, przekładnia może mieć różne położenie w zastosowaniu w konstrukcji maszyny - należy zwrócić na to szczególną uwagę. Mniejsze - małe przekładnie ślimakowe mają zastosowanie uniwersalne względem ułożenia swoich wałów - są bez korka oddechu i są zalane olejem długo-żywotnym.
Przekładnia ślimakowa budowa:
Przekładnia ślimakowa zawsze składa z pary kół zębatych: ślimaka i ślimacznicy. W zależności od przeznaczenia ślimak i ślimacznica mogą być różnie podparte - posadowienie w konstrukcji. Tu prezentowane przekładnie ślimakowe - wszystkie posiadają korpus - obudowę, która stanowi konstrukcję nośną z możliwością do posadowienia w konstrukcji maszyny. Ponad to korpus przekładni ślimakowej jest skrzynią smarną współpracujących kół zębatych oraz do smarowania łożysk. Ślimak i ślimacznica posiadają odpowiednio nacięte zęby z odpowiednim stopniem - pożądanym, redukcji obrotów wejściowych. Korpus przekładni ślimakowej wokół wałów wejściowych i wyjściowych jest uszczelniony przez specjalne simeringi - pierścienie uszczelniające i zabezpieczające przed wyciekiem oleju. Wał wejściowy może być w formie wału drążonego do zainstalowania silnika elektrycznego lub formie wału pełnego. Wał pełen umożliwia zastosowanie napędu ślimaka poprzez sprzęgło lub poprzez przekładnię pasową lub łańcuchową. Stwarza to dodatkową możliwość redukcji obrotów wejściowych napędu. Wał przekładni ślimakowej może być zbudowany jako drążony i taki jest zwyczajowo. Natomiast jeśli jest potrzeba zastosowania wału pełnego wyjściowego, wystarczy zainstalować wał pełen w wale drążonym wyjściowym - występuje jako dodatkowe wyposażenie.
Przekładnia ślimakowa a budowa korpusu: W zależności od oczekiwań sztywności konstrukcji nośnej korpusu, zbudowany jest z aluminium lub z żeliwa. Korpus z żeliwa jest dużo sztywniejszy i bardziej odporny na warunki środowiskowe. Jeśli nie ma dużych wymagań co do sztywności konstrukcji korpusu, wtedy zbudowany jest z aluminium. Tak się dobrze składa, że producent przekładni ślimakowych Cidepa buduje korpusy z aluminium i z żeliwa - do wyboru. Warto dodać, że przekładnia ślimakowa w korpusie aluminiowym jest kompatybilna - w pełni zamienna w korpusie z żeliwa w seriach KM-MQ. Daje to dużą swobodę i łatwe możliwości zamiany w danej aplikacji - przekładni ślimakowej z wybranym korpusem. Jest to spora zaleta i łatwość w podmianie bez przerabiania maszyny.
Korpus przekładni ślimakowej jest tak zbudowany, że posiada zamki w formie męskiej oraz owierty z gwintami wokół wału zdawczego - wolnobrotowego. Daje to dodatkową możliwość stworzenia własnego dedykowanego kołnierza mocującego bocznego do konstrukcji maszyny. Z jednej strony specjalny własny dedykowany kołnierz mocuje się śrubami do korpusu przekładni a z drugiej strony do maszyny. Jest to duże ułatwienie konstrukcyjne dające dużą swobode w projektowaniu przyłącza przekladnia sliamkowa a maszyna.
Przekładnia ślimakowa a dodatkowe wyposażenie.
Producent przekładni ślimakowych przewidział dodatkowe wyposażenie, tzw. standardowe. Dodatkowe wyposażenie umożliwia w łatwy sposób rozbudować przekładnię ślimakową do wymaganych przez aplikację klienta. Są to elementy w dobrej cenie i osiągane z magazynu. Często bardzo uniwersalne. Przekładnia ślimakowa może być wyposażona bez specjalnej przeróbki w :
- wał wyjściowy pełen jednostronny (możliwość zastosowania na wale sprzęgła czy przekładni pasowej lub łańcuchowej),
- wał wyjściowy pełen dwustronny (możliwość zastosowania na wale sprzęgła czy przekładni pasowej lub łańcuchowej oraz rozdział transmisji mocy na dwie strony),
- ramię reakcyjne (mocowane wokół wału wolnobrotowego - bardzo korzystne posadowienie konstrukcyjne odciążające łożyska przekładni)
- dekiel - pokrywa wału wyjściowego (chroni przed bezpośrednim kontaktem z elementami wirującymi)
- kołnierz mocujący boczny - różne rozmiary, do wyboru ( ułatwia zamontowanie do konstrukcji maszyny w wybranym rozstawie śrub z użyciem zamka centrującego)
Tak zbudowana przekładnia ślimakowa i dedykowane dodatkowe wyposażenie daje dużą swobodę i łatwość w tworzeniu nowej figury dla zrealizowania napędu przez motoreduktor ślimakowy z przekładnią.
Olej do przekładni ślimakowej.
Wielu zadaje sobie pytanie przy obsłudze okresowej: jaki olej do przekładni ślimakowej? Odpowiedź jest zawsze taka sama - należy zastosować odpowiedni olej do przekładni ślimakowej zgodnie z zaleceniami producenta. Nie tylko jest ważne jaki olej zastosować do przekładni ślimakowej ale ile właściwego oleju użyć. Są przekładnie ślimakowe które są zalane olejem specjalnym o bardzo długiej żywotności. Olej jest tak dobrany, że powinien starczyć aż do całkowitego wyeksploatowania przekładni ślimakowej. Tak wyprodukowana przekładnia z olejem w zasadzie nie wymaga jego wymiany. Inaczej się ma jeśli ulegnie awarii uszczelnienie czy jest konieczna wymiana łożysk w przekładni ślimakowej. Wtedy olej do przekładni ślimakowej powinien pochodzić ze sprawdzonego źródła i markowy o odpowiedniej lepkość i warunków pracy samej przekładni ślimakowej dla zapewnienia odpowiedniego smarowania współpracujących elementów zazębionych ślimaka i ślimacznicy. Oczywiście olej też powinien być odpowiedni dla zapewnienia właściwego smarowania łożysk.
Smarowanie właściwym olejem powoduje, że przekładnia ślimakowa jest szczególnie dobrze chroniona przed nadmiernym zużyciem a dobry zastosowany olej w przekładniach ślimakowych powoduje cichość i niezawodność ich pracy.
Przekładnia ślimakowa a smarowanie.
Przykładowe stosowane oleje do przekładni ślimakowej KM zalecane przez Cidepa-Sincron:
- FUCHS - Renolin PG 220
- CASTROL - Alphasyn PG220
- ESSO - S220
- KLUBER - Klubersynth GH 6 220
- MOBIL - Mobil Glygoyle HE 220
- SHELL - Shell Omala S4 WE220
Warto przy tym pamiętać przy stosowaniu oleju do przekładni ślimakowej o jego walorach technicznych takich jak:
- wysokim wskaźniku lepkości (IV>200) - odpowiednie właściwości smarne.
- niski współczynnik tarcia bez tendencji zwiększania temperatury,
- ochronie antykorozyjności,
- duża moc samoodpowietrzania się - nie tworzenie piany,
- umożliwienie ciągłej pracy w wysokich temperaturach (180 st. C)
- Smar typu CLP zgodnie z DIN 51517 P3 i CKC zgodnie z ISO 6743.
Przekładnia ślimakowa a jej zalety w stosowaniu.
Przekładnia ślimakowa to stosunkowo prosty zespół mechaniczny najczęściej jednostopniowy a mimo to posiadający sporo zalet:
- możliwość zastosowania w wielu napędach maszyn,
- redukcja obrotów silnika o stopień przełożenia przekładni ślimakowej,
- różnorodne przełożenie od małych do bardzo dużych przełożeń,
- podwyższenie momentu obrotowego o stopień przełożenia - redukcji przekładni ślimakowej z uwzględnieniem sprawności,
- przeniesienie mocy i obrotów pomiędzy współpracującymi kołami - ślimakiem i ślimacznicą,
- zmiana kierunku transmisji mocy i obrotów o kąt 90 st - przekładnia ślimakowa kątowa,
- w niektórych przełożeniach samohamowność - brak konieczności stosowania dodatkowego hamulca,
- w niektórych przełożeniach odwracalność,
- prosta budowa a przenoszenie dużych obciążeń,
- płynne zazębienia ślimaka z ślimacznicą - cicha praca,
- stosunkowo mały koszt wytworzenia i łatwo dostępne są przekładnie ślimakowe,
- kompaktowa budowa - małe gabaryty i niezależność stosowania,
- serwis gwarancyjny i pogwarancyjny,
- odporna na czynniki środowiskowe,
- standardowe dodatkowe wyposażenie,
- dobry stosunek masy do przenoszonym momentów obrotowych,
- krótkie terminy realizacji - dużo z magazynu od ręki.
Przekładnie ślimakowe Cidepa charakteryzują się zwartą zabudową, uniwersalnością stosowania silników elektrycznych wielu marek a ich charakter pracy jest cichy przy zadawalającej sprawności. Przekładnia ślimakowa Cidepa w korpusie aluminiowym i żeliwnym jest kompatybilna z wieloma europejskimi i światowymi przekładniami ślimakowymi wielu producentów - co czyni ją niezwykle uniwersalne w użyciu i globalnym stosowaniu. Łatwo zastępują inne przekładnie ślimakowe.
Wiele konfiguracji i typów a przekładnia ślimakowa marki Cidepa.
Przekładnie ślimakowe w galerii foto z przykładowymi rozwiązaniami montażu do konstrukcji maszyny.
Przekładnia ślimakowa z korpusem aluminiowym i kołnierzem mocującym silnik elektryczny - indukcyjny 400V - 230V czy nawet prądu stałego 24V.
Przekładnie ślimakowe producenta Cidepa mogą być wyposażone w różne kołnierze IEC - dedykowane w zależności od posiadanego przez klienta silnika elektrycznego z kołnierzem B5 lub B14.
Sztywna przekładnia ślimakowa Cidepa wyposażona w korpus z żeliwa o dużej sztywności konstrukcyjnej i odporności na wibrację i korozję.
Przekladnia slimakowa do napędu przenośników taśmowych i mieszadeł. Przekladnie slimakowe do napędu maszyn i urządzeń przemysłowych i rolniczych.
Przekładnia ślimakowa z silnikiem do napędu transporterów taśmowych. Przekładnia kątowa ślimakowa do lekkich napędów. Motoreduktory ślimakowe z przekładnią ślimakową to tanie i sprawdzone rozwiązanie w wielu miejscach. Przekładnie ślimakowe mogą być ze sobą łączone dla zwiększenia przełożenia. Silnik + przekładnia ślimakowa to moto reduktor ślimakowy.
tagi:
Przekładnia ślimakowa, przekładnie ślimakowe, mała przekładnia ślimakowa, przekładnia ślimakowa z silnikiem