Przekładnia ślimakowa - Przekładnie ślimakowe
Przekładnia ślimakowa z korpusem żeliwnym lub aluminiowym
Przekładnia ślimakowa: korpus aluminiowy: KM, Przekładnie ślimakowe: korpusy żeliwne: MQ MF SM
Przekładnie ślimakowe Cidepa w całości są produkowane w Europie w oparciu o europejskie normy i rozwiązania techniczne łącznie z programami obliczeniowymi i najwyższej klasy obrabiarkami CNC. Producent Cidepa-Sincron dokłada wszelkich starań w jakości produkowanych przez siebie przekładni ślimakowych. Producent przekładni ślimakowych Cidepa stosuje w swoich rozwiązaniach konstrukcyjnych przekładni ślimakowych korpusy z aluminium i z żeliwa. Fabryka posiada własną odlewnię żeliwa. Dzięki takiej możliwości może stosować różne korpusy w przekładniach ślimakowych oraz różne rozwiązanie konstrukcyjne. Takie rozwiązania konstrukcyjne służą klientowi - użytkownikowi przekładni ślimakowych Cidepa. Są bardzo wygodne i uniwersalne przy konstruowaniu maszyn i urządzeń.
Przekładnie ślimakowe marki Cidepa do propozycja szerokiej palety rozwiązań pod względem:
- przełożenia pojedynczego aż do 1:100,
- kilku zespolonych przekładni ślimakowych dla uzyskania bardzo dużych przełożeń 1:1000 i bardzo małych obrotów wyjściowych,
- zespolenie przekładni ślimakowej z przekładnią walcową,
- różnych wielkości gabarytowych dla przeniesienia różnnej wielokość mocy i odpowiedniego transmitowania momentów obrotowych,
- wyposażenia w wały pełne jedno-stronne lub dwu-stronne,
- różnej wielkości wały zdawcze drążone odpowiednio duże do wielkości mechanicznej przekładni ślimakowej,
- możliwość wykonania wału drążonego lub pełnego pod indywidualne zapotrzebowanie klienta - do uzgodnienia,
- wyposażenia dodatkowego w ramię reakcyjne dla posadowienia przekładni ślimakowej w sposób "pływający" (duże odciążenie z naprężeń łożysk w przekładni - zaleta)
- różnej wielkości kołnierze mocujące boczne do konstrukcji maszyny - uniwersalność stosowania,
- wyposażenia na stronie wejściowej do przekładni ślimakowej kołnierzy B14 lub B5 mocujące silniki elektryczne nowe i używane,
dzięki tak dużej wszechstronności można zaspokoić wiele wymagających aplikacji i oczekiwań klienta. Istnieje możliwość wyposażenia przekładni ślimakowej w silnik elektryczny przy zamówieniu - do ustalenia z klientem, czyli możliwy zakup gdzie w jednym zamówieniu jest przekładnia ślimakowa z silnikiem.
Przekładnie ślimakowe w korpusach aluminiowych są tańsze w produkcji i w zakupie z tym, że cechują się mniejszą sztywnością. Natomiast korpusy żeliwne przekładni ślimakowych Cidepa są zdecydowanie wytrzymalsze konstrukcyjnie niż z aluminium. Przekładnie ślimakowa serii MQ i MF są standardowymi rozwiązaniami przekładni ślimakowych w korpusach żeliwnych. Najbardziej sztywną konstrukcją w przekładniach ślimakowych Cidepa są korpusy SM - żeliwne. Przekładnie ślimakowe SM używa się zdecydowanie w uzasadnionych warunkach, gdzie są odpowiednio większe wymagania co do sztywności korpusu czy odporności antykorozyjnej na czynniki zewnętrze użyte w produkcji czy ze względu na samo środowisko.
Samohamowność a odwracalność przekładni ślimakowych Cidepa.
W zależności od wielkości mechanicznej przekładni ślimakowej a zastosowanego w niej przełożenia, przekładnia ślimakowa może osiągać trzy stany w zależności od przyłożonych momentów obrotowych:
- odwracalne,
- pół odwaracalne,
- samohamowne.
Samohamowność przekładni ślimakowej zazwyczaj nie umożliwia obracania wału wolnoobrotowego od strony zdawczej i brak konieczności stosowania dodatkowego hamulca. To należy potwierdzić w prototypie maszyny aby potwierdzić jako czynnik wystarczający. Analogicznie jest z odwracalnością z tym, że można dokonać obrotu wałem wolnoobrotowym przekładni ślimakowej - występuje możliwy tzw. ruch rewersyjny. Co do pół - odwracalności przekładni ślimakowych to zależne jest od przyłożonych momentów obrotowych - co należy sprawdzić w prototypie maszyny podczas budowy aby się upewnić co do ostatecznego rezultatu i założonych potrzeb konstrukcyjnych i eksploatacyjnych.
Przekładnia ślimakowa Cidepa posiada swoją gwarantowaną jakość, do czego już się przekonało wielu naszych klientów eksploatując je w swoich fabrykach czy firmach z dużym sukcesem.
Przekładnia ślimakowa w korpusie żeliwnym lub z aluminium do dedykowanych aplikacji napędowych.
Co to jest przekładnia ślimakowa?
Przekładnia ślimakowa to: zespół kół zębatych zazębionych z sobą. Ślimak w przekładni ślimakowej zazębiony z ślimacznicą. Ślimak i ślimacznica w korpusie przekładni ślimakowej osadzone i podparte przez ułożyskowanie. Przekładnia ślimakowa to część motoreduktora ślimakowego w całość przełożenia ślimak-ślimacznica z łożyskami i wałami w korpusie - uszczelniona i zalana olejem długo-żywotnym.
Przekładnia ślimakowa Cidepa wykazane różnice i zbieżności:
KM - Przekładnie ślimakowe KM w korpusach z aluminium jako standardowe międzynarodowe rozwiązanie konstrukcyjne.
MQ - Przekładnie ślimakowe MQ w korpusach z żeliwa jako gabarytowe montażowe zamienniki 1:1 przekładni ślimakowych KM(korpus alu.).
MF - Przekładnie ślimakowe MF w korpusach z żeliwa jako zamienniki gabarytowe innych przekładni europejskich i poza europejskich.
MF - Przekładnie ślimakowe MF zaprojektowane w bardzo sztywnych korpusach z żeliwa jako specjalistyczne jednostki napędowe do ciężkich prac.
Czy już używasz znane i cenione przekładnie ślimakowe Cidepa?
Czy potrzebujesz w swoich maszynach przekładni ślimakowych o sprawdzonej jakości technicznej i konstrukcyjnej?
Zamów! Przekładnia ślimakowa Cidepa gwarancją wysokiej jakości - produkcja w Europie.
Przekładnie ślimakowe Cidepa to europejska produkcja z nadzorem procesów produkcyjnych.
Krótkie terminy produkcyjne - w fabryce 3 dni robocze czy w Technical z półki - z magazynu!
Sprawdź nas i oferowane przekładnie ślimakowe! Inni już to zrobili - są zadowoleni z eksploatacji w swoich fabrykach i zakładach pracy.
Przekładnia ślimakowa Cidepa o wielu różnych przełożeniach.
Klasyczne przekladnie slimakowe KM oraz MQ posiadają standardowe przełożenie co gwarantuje bardzo dużą zamienność z innymi przekładniami ślimakowymi innych marek. Korpusy przekładni ślimakowej o tych samych wymiarach montażowych. Przekladnie slimakowe Cidepa to europejska produkcja i gwarancja wysokiej jakości.
Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa a standardowe przełożenia z kołnierzami mocującymi silnik elektryczny:
- przekładnia ślimakowa 1 7,5 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 10 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 15 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 20 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 30 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 40 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 50 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 60 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 80 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 100 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
- przekładnia ślimakowa 1 200 z kołnierzem IEC B5 lub B14 pod silnik elektryczny,
Każda przekładnia ślimakowa KM i MQ Cidepa posiada zawsze w swoim rozwiązaniu sprzęgło złączne z silnikiem elektrycznym wg normy IEC. Kołnierze IEC B5 lub B14 są odpowiednie do przyłączenia silnika elektrycznego. Dzięki takiemu rozwiązaniu konstrukcyjnemu przekładnia ślimakowa jest połączona w sposób trwały i łatwy do zrealizowania montażu i demontażu.
Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa w korpusach ślimakowych to uniwersalne jednostki transmisji mocy. Przekładnia ślimakowa z silnikiem elektrycznym to klasyczny motoreduktor ślimakowy do napędu maszyn. Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa właśnie dzięki kołnierzom B5 i B14 mają wyjątkowe łatwe sprzęgło do silnika elektrycznego kołnierzowego. Dzięki różnym wielkościom przekładni ślimakowych i różnym przełożeniom oraz różnym IEC można otrzymać bardzo dużą ilość różnych motoreduktorów ślimakowych. Tak zestawiony moto reduktor ślimakowy czyli silnik z przekładnią ślimakową 230v czy 400V to motoreduktor ślimakowy. Takie rozwiązanie konstrukcyjne przekładni ślimakowej KM Cidepa daje różnorodne moce i prędkości obrotowe motoreduktora ślimakowego.
Pierwsza mała przekładnia ślimakowa KM Cidepa to rozmiar 30. Rozmiar przekładni ślimakwej 30 mówi nam gdzie znajduje się ślimak w przekładni ślimakowej względem ślimacznicy. Rozmiar 30 jest rozstawem osi ślimaka a ślimacznicy w przekładni ślimakowej.
Największa przekładnia ślimakowa KM Cidepa to rozmiar 105. Rozmiar 105 jest analogiczny do 30 - ślimak a ślimacznica.
Przekładnia ślimakowa i zastosowanie:
Zastosowanie przekładni ślimakowej w obudowie zalanej olejem może być różnorodne i szerokie. Przekładnia ślimakowa może służyć jako reduktor ślimakowy do redukcji zadanej prędkości obrotowej na wejściu o stopień przełożenia. Zastosowanie przekładni ślimakowych zespolonych z silnikiem elektrycznym może mieć zastosowanie w napędach maszyn i urządzeń jako motoreduktor ślimakowy. Zespolony silnik elektryczny z przekładnią ślimakową znajduje zastosowanie w napędach:
- przenośników taśmowych
- mieszadeł
- maszyn w przemyśle spożywczym
- podnośnikach
- walcarkach
- zwijarkach
- małych młynach
- urządzeniach małej gastronomii
- napęd stołu
- napęd śruby
- napęd podajnika ślimakowego
- i w wielu innych w zależności od potrzeb i możliwości zastosowania przekładni ślimakowej jako element napędu czy transmisji mocy i obrotów oraz zastosowanie przekładni ślimakowej do redukcji obrotów i podwyższenia momentów obrotowych Nm.
Przekładnie ślimakowe z silnikiem elektrycznym są to uniwersalne napędy o wielorakim zastosowaniu do maszyn i urządzeń zarówno w przemyśle jak i rolnictwie. Zastosowanie przekładni ślimakowej może być w różnych pozycjach montażowych. W zależności od wyposażenia przekładni ślimakowej w korek oddechu lub bez, przekładnia może mieć różne położenie w zastosowaniu w konstrukcji maszyny - należy zwrócić na to szczególną uwagę. Mniejsze - małe przekładnie ślimakowe mają zastosowanie uniwersalne względem ułożenia swoich wałów - są bez korka oddechu i są zalane olejem długo-żywotnym.
Olej do przekładni ślimakowej.
Wielu zadaje sobie pytanie przy obsłudze okresowej: jaki olej do przekładni ślimakowej? Odpowiedź jest zawsze taka sama - należy zastosować odpowiedni olej do przekładni ślimakowej zgodnie z zaleceniami producenta. Nie tylko jest ważne jaki olej zastosować do przekładni ślimakowej ale ile właściwego oleju użyć. Są przekładnie ślimakowe które są zalane olejem specjalnym o bardzo długiej żywotności. Olej jest tak dobrany, że powinien starczyć aż do całkowitego wyeksploatowania przekładni ślimakowej. Tak wyprodukowana przekładnia z olejem w zasadzie nie wymaga jego wymiany. Inaczej się ma jeśli ulegnie awarii uszczelnienie czy jest konieczna wymiana łożysk w przekładni ślimakowej. Wtedy olej do przekładni ślimakowej powinien pochodzić ze sprawdzonego źródła i markowy o odpowiedniej lepkość i warunków pracy samej przekładni ślimakowej dla zapewnienia odpowiedniego smarowania współpracujących elementów zazębionych ślimaka i ślimacznicy. Oczywiście olej też powinien być odpowiedni dla zapewnienia właściwego smarowania łożysk.
Smarowanie właściwym olejem powoduje, że przekładnia ślimakowa jest szczególnie dobrze chroniona przed nadmiernym zużyciem a dobry zastosowany olej w przekładniach ślimakowych powoduje cichość i niezawodność ich pracy.
Przekładnia ślimakowa a smarowanie.
Przykładowe stosowane oleje do przekładni ślimakowej KM zalecane przez Cidepa-Sincron:
- FUCHS - Renolin PG 220
- CASTROL - Alphasyn PG220
- ESSO - S220
- KLUBER - Klubersynth GH 6 220
- MOBIL - Mobil Glygoyle HE 220
- SHELL - Shell Omala S4 WE220
Warto przy tym pamiętać przy stosowaniu oleju do przekładni ślimakowej o jego walorach technicznych takich jak:
- wysokim wskaźniku lepkości (IV>200) - odpowiednie właściwości smarne.
- niski współczynnik tarcia bez tendencji zwiększania temperatury,
- ochronie antykorozyjności,
- duża moc samoodpowietrzania się - nie tworzenie piany,
- umożliwienie ciągłej pracy w wysokich temperaturach (180 st. C)
- Smar typu CLP zgodnie z DIN 51517 P3 i CKC zgodnie z ISO 6743.
Przekładnia ślimakowa a jej zalety w stosowaniu.
Przekładnia ślimakowa to stosunkowo prosty zespół mechaniczny najczęściej jednostopniowy a mimo to posiadający sporo zalet:
- możliwość zastosowania w wielu napędach maszyn,
- redukcja obrotów silnika o stopień przełożenia przekładni ślimakowej,
- różnorodne przełożenie od małych do bardzo dużych przełożeń,
- podwyższenie momentu obrotowego o stopień przełożenia - redukcji przekładni ślimakowej z uwzględnieniem sprawności,
- przeniesienie mocy i obrotów pomiędzy współpracującymi kołami - ślimakiem i ślimacznicą,
- zmiana kierunku transmisji mocy i obrotów o kąt 90 st - przekładnia ślimakowa kątowa,
- w niektórych przełożeniach samohamowność - brak konieczności stosowania dodatkowego hamulca,
- w niektórych przełożeniach odwracalność,
- prosta budowa a przenoszenie dużych obciążeń,
- płynne zazębienia ślimaka z ślimacznicą - cicha praca,
- stosunkowo mały koszt wytworzenia i łatwo dostępne są przekładnie ślimakowe,
- kompaktowa budowa - małe gabaryty i niezależność stosowania,
- serwis gwarancyjny i pogwarancyjny,
- odporna na czynniki środowiskowe,
- standardowe dodatkowe wyposażenie,
- dobry stosunek masy do przenoszonym momentów obrotowych,
- krótkie terminy realizacji - dużo z magazynu od ręki.
Przekładnie ślimakowe Cidepa charakteryzują się zwartą zabudową, uniwersalnością stosowania silników elektrycznych wielu marek a ich charakter pracy jest cichy przy zadawalającej sprawności. Przekładnia ślimakowa Cidepa w korpusie aluminiowym i żeliwnym jest kompatybilna z wieloma europejskimi i światowymi przekładniami ślimakowymi wielu producentów - co czyni ją niezwykle uniwersalne w użyciu i globalnym stosowaniu. Łatwo zastępują inne przekładnie ślimakowe.
Wiele konfiguracji i typów a przekładnia ślimakowa marki Cidepa.
Przekładnie ślimakowe w galerii foto z przykładowymi rozwiązaniami montażu do konstrukcji maszyny.
Przekładnia ślimakowa z korpusem aluminiowym i kołnierzem mocującym silnik elektryczny - indukcyjny 400V - 230V czy nawet prądu stałego 24V.
Przekładnie ślimakowe producenta Cidepa mogą być wyposażone w różne kołnierze IEC - dedykowane w zależności od posiadanego przez klienta silnika elektrycznego z kołnierzem B5 lub B14.
Sztywna przekładnia ślimakowa Cidepa wyposażona w korpus z żeliwa o dużej sztywności konstrukcyjnej i odporności na wibrację i korozję.
Przekladnia slimakowa do napędu przenośników taśmowych i mieszadeł. Przekladnie slimakowe do napędu maszyn i urządzeń przemysłowych i rolniczych.
Przekładnia ślimakowa z silnikiem do napędu transporterów taśmowych. Przekładnia kątowa ślimakowa do lekkich napędów. Motoreduktory ślimakowe z przekładnią ślimakową to tanie i sprawdzone rozwiązanie w wielu miejscach. Przekładnie ślimakowe mogą być ze sobą łączone dla zwiększenia przełożenia. Silnik + przekładnia ślimakowa to moto reduktor ślimakowy.
tagi:
Przekładnia ślimakowa, przekładnie ślimakowe, mała przekładnia ślimakowa, przekładnia ślimakowa z silnikiem