Przekładnia ślimakowa - Przekładnie ślimakowe

Przekładnia ślimakowa z korpusem żeliwnym lub aluminiowym

Przekładnia ślimakowa: korpus aluminiowy: KM, Przekładnie ślimakowe: korpusy żeliwne: MQ MF SM

 Przekładnie ślimakowe Cidepa w całości są produkowane w Europie w oparciu o europejskie normy i rozwiązania techniczne łącznie z programami obliczeniowymi i najwyższej klasy obrabiarkami CNC. Producent Cidepa-Sincron dokłada wszelkich starań w jakości produkowanych przez siebie przekładni ślimakowych. Producent przekładni ślimakowych Cidepa stosuje w swoich rozwiązaniach konstrukcyjnych przekładni ślimakowych korpusy z aluminium i z żeliwa. Fabryka posiada własną odlewnię żeliwa. Dzięki takiej możliwości może stosować różne korpusy w przekładniach ślimakowych oraz różne rozwiązanie konstrukcyjne. Takie rozwiązania konstrukcyjne służą klientowi - użytkownikowi przekładni ślimakowych Cidepa. Są bardzo wygodne i uniwersalne przy konstruowaniu maszyn i urządzeń.

Przekładnie ślimakowe marki Cidepa do propozycja szerokiej palety rozwiązań pod względem:

  • przełożenia pojedynczego aż do 1:100,
  • kilku zespolonych przekładni ślimakowych dla uzyskania bardzo dużych przełożeń 1:1000 i bardzo małych obrotów wyjściowych,
  • zespolenie przekładni ślimakowej z przekładnią walcową,
  • różnych wielkości gabarytowych dla przeniesienia różnnej wielokość mocy i odpowiedniego transmitowania momentów obrotowych,
  • wyposażenia w wały pełne jedno-stronne lub dwu-stronne,
  • różnej wielkości wały zdawcze drążone odpowiednio duże do wielkości mechanicznej przekładni ślimakowej,
  • możliwość wykonania wału drążonego lub pełnego pod indywidualne zapotrzebowanie klienta - do uzgodnienia,
  • wyposażenia dodatkowego w ramię reakcyjne dla posadowienia przekładni ślimakowej w sposób "pływający" (duże odciążenie z naprężeń łożysk w przekładni - zaleta)
  • różnej wielkości kołnierze mocujące boczne do konstrukcji maszyny - uniwersalność stosowania,
  • wyposażenia na stronie wejściowej do przekładni ślimakowej kołnierzy B14 lub B5 mocujące silniki elektryczne nowe i używane,

dzięki tak dużej wszechstronności można zaspokoić wiele wymagających aplikacji i oczekiwań klienta. Istnieje możliwość wyposażenia przekładni ślimakowej w silnik elektryczny przy zamówieniu - do ustalenia z klientem, czyli możliwy zakup gdzie w jednym zamówieniu jest przekładnia ślimakowa z silnikiem.

 Przekładnie ślimakowe w korpusach aluminiowych są tańsze w produkcji i w zakupie z tym, że cechują się mniejszą sztywnością. Natomiast korpusy żeliwne przekładni ślimakowych Cidepa są zdecydowanie wytrzymalsze konstrukcyjnie niż z aluminium. Przekładnie ślimakowa serii MQ i MF są standardowymi rozwiązaniami przekładni ślimakowych w korpusach żeliwnych. Najbardziej sztywną konstrukcją w przekładniach ślimakowych Cidepa są korpusy SM - żeliwne. Przekładnie ślimakowe SM używa się zdecydowanie w uzasadnionych warunkach, gdzie są odpowiednio większe wymagania co do sztywności korpusu czy odporności antykorozyjnej na czynniki zewnętrze użyte w produkcji czy ze względu na samo środowisko.

 

Samohamowność a odwracalność przekładni ślimakowych Cidepa.

W zależności od wielkości mechanicznej przekładni ślimakowej a zastosowanego w niej przełożenia, przekładnia ślimakowa może osiągać trzy stany w zależności od przyłożonych momentów obrotowych:

  • odwracalne,
  • pół odwaracalne,
  • samohamowne.

Przekładnia ślimakowa Cidepa a samohamowność

 Samohamowność przekładni ślimakowej zazwyczaj nie umożliwia obracania wału wolnoobrotowego od strony zdawczej i brak konieczności stosowania dodatkowego hamulca. To należy potwierdzić w prototypie maszyny aby potwierdzić jako czynnik wystarczający. Analogicznie jest z odwracalnością z tym, że można dokonać obrotu wałem wolnoobrotowym przekładni ślimakowej - występuje możliwy tzw. ruch rewersyjny. Co do pół - odwracalności przekładni ślimakowych to zależne jest od przyłożonych momentów obrotowych - co należy sprawdzić w prototypie maszyny podczas budowy aby się upewnić co do ostatecznego rezultatu i założonych potrzeb konstrukcyjnych i eksploatacyjnych.

 

Przekładnia ślimakowa Cidepa posiada swoją gwarantowaną jakość, do czego już się przekonało wielu naszych klientów eksploatując je w swoich fabrykach czy firmach z dużym sukcesem.

Przekładnia ślimakowa w korpusie żeliwnym lub z aluminium do dedykowanych aplikacji napędowych.

 

  Co to jest przekładnia ślimakowa?

Przekładnia ślimakowa to: zespół kół zębatych zazębionych z sobą. Ślimak w przekładni ślimakowej zazębiony z ślimacznicą. Ślimak i ślimacznica w korpusie przekładni ślimakowej osadzone i podparte przez ułożyskowanie. Przekładnia ślimakowa to część motoreduktora ślimakowego w całość przełożenia ślimak-ślimacznica z łożyskami i wałami w korpusie - uszczelniona i zalana olejem długo-żywotnym.

 

   Przekładnia ślimakowa Cidepa wykazane różnice i zbieżności:

 KM - Przekładnie ślimakowe KM w korpusach z aluminium jako standardowe międzynarodowe rozwiązanie konstrukcyjne. 

 MQ - Przekładnie ślimakowe MQ w korpusach z żeliwa jako gabarytowe montażowe zamienniki 1:1 przekładni ślimakowych KM(korpus alu.).

 MF - Przekładnie ślimakowe MF w korpusach z żeliwa jako zamienniki gabarytowe innych przekładni europejskich i poza europejskich.

 MF - Przekładnie ślimakowe MF zaprojektowane w bardzo sztywnych korpusach z żeliwa jako specjalistyczne jednostki napędowe do ciężkich prac. 

 

Czy już używasz znane i cenione przekładnie ślimakowe Cidepa?

Czy potrzebujesz w swoich maszynach przekładni ślimakowych o sprawdzonej jakości technicznej i konstrukcyjnej?

Zamów! Przekładnia ślimakowa Cidepa gwarancją wysokiej jakości - produkcja w Europie.

Przekładnie ślimakowe Cidepa to europejska produkcja z nadzorem procesów produkcyjnych.

Krótkie terminy produkcyjne - w fabryce 3 dni robocze czy w Technical z półki - z magazynu!

Sprawdź nas i oferowane przekładnie ślimakowe! Inni już to zrobili - są zadowoleni z eksploatacji w swoich fabrykach i zakładach pracy.

 

  Przekładnia ślimakowa Cidepa o wielu różnych przełożeniach.

  Klasyczne przekladnie slimakowe KM oraz MQ posiadają standardowe przełożenie co gwarantuje bardzo dużą zamienność z innymi przekładniami ślimakowymi innych marek. Korpusy przekładni ślimakowej o tych samych wymiarach montażowych. Przekladnie slimakowe Cidepa to europejska produkcja i gwarancja wysokiej jakości.

 

Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa  a standardowe przełożenia z kołnierzami mocującymi silnik elektryczny:

Każda przekładnia ślimakowa KM i MQ Cidepa posiada zawsze w swoim rozwiązaniu sprzęgło złączne z silnikiem elektrycznym wg normy IEC. Kołnierze IEC B5 lub B14 są odpowiednie do przyłączenia silnika elektrycznego. Dzięki takiemu rozwiązaniu konstrukcyjnemu przekładnia ślimakowa jest połączona w sposób trwały i łatwy do zrealizowania montażu i demontażu.

 

 Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa w korpusach ślimakowych to uniwersalne jednostki transmisji mocy. Przekładnia ślimakowa z silnikiem elektrycznym to klasyczny motoreduktor ślimakowy do napędu maszyn. Przekładnie ślimakowe KM i MQ Cidepa właśnie dzięki kołnierzom B5 i B14 mają wyjątkowe łatwe sprzęgło do silnika elektrycznego kołnierzowego. Dzięki różnym wielkościom przekładni ślimakowych i różnym przełożeniom oraz różnym IEC można otrzymać bardzo dużą ilość różnych motoreduktorów ślimakowych. Tak zestawiony moto reduktor ślimakowy czyli silnik z przekładnią ślimakową 230v czy 400V to motoreduktor ślimakowy. Takie rozwiązanie konstrukcyjne przekładni ślimakowej KM Cidepa daje różnorodne moce i prędkości obrotowe motoreduktora ślimakowego.

 

 Pierwsza mała przekładnia ślimakowa KM Cidepa to rozmiar 30. Rozmiar przekładni ślimakwej 30 mówi nam gdzie znajduje się ślimak w przekładni ślimakowej względem ślimacznicy. Rozmiar 30 jest rozstawem osi ślimaka a ślimacznicy w przekładni ślimakowej.

Największa przekładnia ślimakowa KM Cidepa to rozmiar 105. Rozmiar 105 jest analogiczny do 30 - ślimak a ślimacznica. 

 

Przekładnia ślimakowa i zastosowanie:

 Zastosowanie przekładni ślimakowej w obudowie zalanej olejem może być różnorodne i szerokie. Przekładnia ślimakowa może służyć jako reduktor ślimakowy do redukcji zadanej prędkości obrotowej na wejściu o stopień przełożenia. Zastosowanie przekładni ślimakowych zespolonych z silnikiem elektrycznym może mieć zastosowanie w napędach maszyn i urządzeń jako motoreduktor ślimakowy. Zespolony silnik elektryczny z przekładnią ślimakową znajduje zastosowanie w napędach:

 

 Przekładnie ślimakowe z silnikiem elektrycznym są to uniwersalne napędy o wielorakim zastosowaniu do maszyn i urządzeń zarówno w przemyśle jak i rolnictwie. Zastosowanie przekładni ślimakowej może być w różnych pozycjach montażowych. W zależności od wyposażenia przekładni ślimakowej w korek oddechu lub bez, przekładnia może mieć różne położenie w zastosowaniu w konstrukcji maszyny - należy zwrócić na to szczególną uwagę. Mniejsze - małe przekładnie ślimakowe mają zastosowanie uniwersalne względem ułożenia swoich wałów - są bez korka oddechu i są zalane olejem długo-żywotnym.

 

Olej do przekładni ślimakowej.

Wielu zadaje sobie pytanie przy obsłudze okresowej: jaki olej do przekładni ślimakowej? Odpowiedź jest zawsze taka sama - należy zastosować odpowiedni olej do przekładni ślimakowej zgodnie z zaleceniami producenta. Nie tylko jest ważne jaki olej zastosować do przekładni ślimakowej ale ile właściwego oleju użyć. Są przekładnie ślimakowe które są zalane olejem specjalnym o bardzo długiej żywotności. Olej jest tak dobrany, że powinien starczyć aż do całkowitego wyeksploatowania przekładni ślimakowej. Tak wyprodukowana przekładnia z olejem w zasadzie nie wymaga jego wymiany. Inaczej się ma jeśli ulegnie awarii uszczelnienie czy jest konieczna wymiana łożysk w przekładni ślimakowej. Wtedy olej do przekładni ślimakowej powinien pochodzić ze sprawdzonego źródła i markowy o odpowiedniej lepkość  i warunków pracy samej przekładni ślimakowej dla zapewnienia odpowiedniego smarowania współpracujących elementów zazębionych ślimaka i ślimacznicy. Oczywiście olej też powinien być odpowiedni dla zapewnienia właściwego smarowania łożysk.

 

Smarowanie właściwym olejem powoduje, że przekładnia ślimakowa jest szczególnie dobrze chroniona przed nadmiernym zużyciem a dobry zastosowany olej w przekładniach ślimakowych powoduje cichość i niezawodność ich pracy.

 

Przekładnia ślimakowa a smarowanie.

Przykładowe stosowane oleje do przekładni ślimakowej KM zalecane przez Cidepa-Sincron:

 

Warto przy tym pamiętać przy stosowaniu oleju do przekładni ślimakowej o jego walorach technicznych takich jak:

 

Przekładnia ślimakowa a jej zalety w stosowaniu.
Przekładnia ślimakowa to stosunkowo prosty zespół mechaniczny najczęściej jednostopniowy a mimo to posiadający sporo zalet:

 

 Przekładnie ślimakowe Cidepa charakteryzują się zwartą zabudową, uniwersalnością stosowania silników elektrycznych wielu marek a ich charakter pracy jest cichy przy zadawalającej sprawności. Przekładnia ślimakowa Cidepa w korpusie aluminiowym i żeliwnym jest kompatybilna z wieloma europejskimi i światowymi przekładniami ślimakowymi wielu producentów - co czyni ją niezwykle uniwersalne w użyciu i globalnym stosowaniu. Łatwo zastępują inne przekładnie ślimakowe.

 

 Wiele konfiguracji i typów a przekładnia ślimakowa marki Cidepa.

Przekładnie ślimakowe w galerii foto z przykładowymi rozwiązaniami montażu do konstrukcji maszyny.

Przekładnia ślimakowa z korpusem aluminiowym i kołnierzem mocującym silnik elektryczny - indukcyjny 400V - 230V czy nawet prądu stałego 24V.
Przekładnie ślimakowe producenta Cidepa mogą być wyposażone w różne kołnierze IEC - dedykowane w zależności od posiadanego przez klienta silnika elektrycznego z kołnierzem B5 lub B14.
Sztywna przekładnia ślimakowa Cidepa wyposażona w korpus z żeliwa o dużej sztywności konstrukcyjnej i odporności na wibrację i korozję.
Przekladnia slimakowa do napędu przenośników taśmowych i mieszadeł. Przekladnie slimakowe do napędu maszyn i urządzeń przemysłowych i rolniczych.
Przekładnia ślimakowa z silnikiem do napędu transporterów taśmowych. Przekładnia kątowa ślimakowa do lekkich napędów. Motoreduktory ślimakowe z przekładnią ślimakową to tanie i sprawdzone rozwiązanie w wielu miejscach. Przekładnie ślimakowe mogą być ze sobą łączone dla zwiększenia przełożenia. Silnik + przekładnia ślimakowa to moto reduktor ślimakowy.

tagi:

Przekładnia ślimakowa, przekładnie ślimakowe, mała przekładnia ślimakowa, przekładnia ślimakowa z silnikiem