Motoreduktor walcowy stożkowy kątowy Przekładnia walcowa
Przekładnie walcowe wzmocnione konstrukcyjne korpusy
Przekładnia walcowa płaska do przenoszenia dużych obciążeń w zwartym wzmocnionym sztywnym korpusie konstrukcyjnym
Przekładnia walcowa o zębach skośnych to cicha praca i pewne przeniesienie napędu na maszynę
Motoreduktor walcowy kątowy stożkowy w sztywnych korpusach z żeliwa jako element konstrukcyjny maszyny. Do przekładni walcowej czy przekładni stożkowo walcowej można dokręcić silnik elektryczny poprzez kołnierz IEC B5. Silniki elektryczne mogą być różnych mocy i w zależności od przełożenia przekładni walcowej czy przekładni stożkowo walcowej otrzymujemy motoreduktor z silnikiem. Tak dla przykładu możemy otrzymać motoreduktory 1.1 kw 1.5 kw 2.2 kw 3 kw czy o większych mocach 4 kw 5.5 kw 7.5 kw 11 kw 15 kw i więcej.
Przekładnie walcowe mogą być wykonane na wejściu z kołnierzem IEC B5 pod silnik elektryczny lub z wałem wejściowym pełnym. Oczywiście przekładnia zębata walcowa o zębach skośnych może być dostarczona z silnikiem elektrycznym jako klasyczny motoreduktor. Każda produkowana w fabryce przekładnia walcowa o zębach skośnych jest z szlifowanymi zębami kół zębatych, które przenoszą moment obrotowy. Przekładnie walcowe są również produkowane jako przekładnia walcowa płaska, ponad to występują jako przekładnia trzystopniowa walcowa czy też przekładnia dwustopniowa walcowa
Przekładnia zębata walcowa może być dostarczona z silnikiem elektrycznym lub bez silnika elektrycznego z wejściem B5 lub z wałem pełnym. Strona wejściowa przekładni zębatej walcowej bez względu czy to jest przekładnia trzystopniowa walcowa czy przekładnia dwustopniowa walcowa czy trzystopniowa walcowa stożkowa to zawsze można określić w zamówieniu stronę przekładni walcowej jako B5 lub wał pełen
Motoreduktory walcowe i motoreduktory stożkowe mogą służyć jako główny napęd maszyny czy pomocniczy lub też jako rewizyjny kontrolny.
Motoreduktor ze sztywnym korpusem w wykonaniu żeliwnym może służyć jako element konstrukcyjny maszyny. Wewnątrz korpusu przekładni walcowej czy przekładni stożkowej kątowej znajdują się wały zębate podparte na łożyskach w korpusie. Skrzynia motoreduktora jest zalana odpowiednim olejem przekładniowym dla smarowania i odprowadzenia ciepła.
Motoreduktory kątowe stożkowe to konstrukcja o osiach prostopadłych czyli pod kątem 90 st. Dotyczy to ułożenia wału silnika a wału reduktora stożkowego
Sztywne konstrukcyjne korpusy żeliwne przekładni walcowych zębatych to często wymóg aplikacji